Кафедра філології

Завідувач кафедри:

Берегсасі Аніко Ференцівна доктор з гуманітарних наук

завідувач кафедри, професор, доцент

Кафедра філології Відділення англійської філології Відділення угорської філології Відділення української філології
Профіль персоналу E-mail

АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ

Коротка історія кафедри філології

Закарпатський угорський інститут ім. Ф. Ракоці ІІ розпочав свою діяльність як самостійний освітній заклад у 1996 році під назвою Закарпатський угорський педагогічний інститут. 2003 року йому присвоєно ім’я Ференца Ракоці ІІ. Кафедра філології була заснована 1998 року, таким чином вона є одним із найстаріших структурних підрозділів закладу. Кафедра забезпечувала викладання угорської, англійської, німецької та французької мов на усіх спеціальностях закладу. Підготовка вчителів англійської мови триває з моменту створення Інституту, а підготовка вчителів угорської та української мов розпочалась у 2004 році відповідно до чинних на той час можливостей навчання одночасно на двох спеціальностях. З 2004 по 2012 роки кафедра випускала фахівців за такими спеціальностями: угорько-англійська, угорсько-українська, англійсько-угорська та українсько-угорська філології та учитель угорської мови, літератури й історії, англійської мови й історії. З 2005 року через збільшення кількості освітніх програм, за якими велася підготовка здобувачів вищої освіти, було створено підрозділи – угорське, українське та англійське відділення кафедри філології. У січні 2023 року кампус, у якому розмістилася кафедра, отримав ім’я засновника кафедри Іштвана Ковтюка..

З 2012 року кафедра готує вчителів за спеціальностями: угорська мова і література, українська мова і література та англійська мова і література на рівні бакалавра. З 2017 року кафедра готує фахівців на освітньому рівні магістра. Цього року розпочалася підготовка фахівців угорської мови і літератури та української мови і літератури на рівні магістра, а з 2019 року на кафедрі розпочато підготовку магістрів англійської мови і літератури. З 2022 року на кафедрі з’явився бакалаврський ступінь з німецької мови та літератури.

У 2020-2021 навчальному році кафедра, як випускова, відповідає за підготовку фахівців за шістьома навчальними програмами, які доступні як на денній, так і на заочній формах навчання. Загальна кількість студентів на кафедрі філології становить 416 здобувачів, з них 213 – на денній формі (167 – на бакалавраті та 46 – в магістратурі), 203 здобувачів навчаються на заочній формі навчання (178 – на бакалавраті та 25 – на магістратурі).

Напрямки наукової діяльності кафедри:

A magyar mint anyanyelv és idegen nyelv tanításának, valamint az ukrán mint államnyelv tanításának oktatástervezési és nyelvpedagógiai kérdései
Питання планування освіти та мовної педагогіки у викладанні угорської мови як рідної і як іноземної, а також української мови як державної.
Issues of educational planning and language pedagogy in the teaching of Hungarian as a native and as a foreign language, as well as Ukrainian as the state language.

A nyelvi helyzet Kárpátalján
Мовна ситуація на Закарпатті
The linguistic situation in Transcarpathia

Fejlődés és változás az irodalomban a többnyelvű Kárpátalján
Розвиток та ідейно-художні зміни в літературі багатомовного Закарпаття
Development and Change in Literature in Multilingual Transcarpathia

Idegennyelv-tanulás többnyelvű felsőoktatási környezetben és a pedagógiai transzlingválás érvényesülése a nyelvórán
Вивчення іноземної мови (ІМ) в багатомовному освітньому середовищі закладів вищої освіти та впровадження педагогічного транслінгвізму на заняттях з ІМ
Foreign language (FL) learning in a multilingual higher educational environment and the implementation of pedagogical translanguaging in FL language classes

Digitális technológiák az e-learning során és a mesterséges intelligencia alkalmazása az idegennyelv-tanulásban
Цифрові технології в електронному навчанні та застосування штучного інтелекту у вивченні іноземних мов
Digital technologies in e-learning and the application of artificial intelligence in foreign language learning

A fordítás mint a kultúrák közötti kommunikáció eszköze. Mesterséges intelligencia használata a fordításban
Переклад як засіб міжкультурної комунікації. Використання штучного інтелекту у перекладі
Translation as a means of cross-cultural communication.Using artificial intelligence in translation

Folklór kutatás Kárpátalján különös tekintettel a szövegfolklór különböző műfajaira és formáira (orális folklórműfajok és népi kéziratok).
Folklore research in Transcarpathia with special emphasis on the various genres and forms of textual folklore (oral folklore genres and folk manuscripts)
Фольклорні дослідження на Закарпатті з особливим акцентом на різні жанри та форми текстового фольклору (усні фольклорні жанри та народні рукописи)

A Nemzeti Multidiszciplináris Teszt (NMT) és Külső Független Tesztelés (ZNO) programjának kidolgozása magyar nyelvből
Development of the curriculum for the National Multisubject Test (NMT) and External Independent Evaluation (ZNO) in the Hungarian language
Розробка програми Національного мультипредметного тесту (НМТ) та Зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО) з угорської мови

Kisiskolások államnyelvvel kapcsolatos attitűdjeinek és nyelvtudásszintjének vizsgálata
Investigation of Primary School Students’ Attitudes Toward the State Language and Their Language Proficiency Level
Дослідження ставлення учнів початкової школи до державної мови та рівня їх мовної компетентності

Jó gyakorlatok feltérképezése a Magyarországgal szomszédos országokban (Szlovákia, Ukrajna, Románia, Szlovénia) folyó államnyelvoktatás megújítása céljából
Identifying Best Practices in State Language Education Renewal in Countries Neighboring Hungary (Slovakia, Ukraine, Romania, Slovenia)
Міжнародний науковий проект «Позитивні практики в оновленні методики викладанні державної мови у суміжних країнах Угорщини (Словаччина, Україна, Румунія, Сербія)» (країн-учасниць – 5).

A magyart mint idegen nyelvet tanulók nyelvi ideológiai Kárpátalján
Мовні ідеології людей, які вивчають угорську як іноземну мову на Закарпатті
Language Ideologies of Learners of Hungarian as a Foreign Language in Transcarpathia

Результати наукової діяльності

Результати вимірювання рівня задоволеності студентів-філологів

Наукові публікації викладачів кафедри

Цільові показники

Програми Магістерських Конференцій

Наші головні партнери

  • Інститутом мовознавства та досліджень національних меншин Академії наук Угорщини
  • Кафедрою угорського мовознавства Університету Реформатської церкви Каролі Гаспара (Угорщина)
  • Угорським відділенням кафедри мовознавства Університету Лоранда Етвеша (Угорщина)
  • Ніредьгазьким університетом (Угорщина)
  • Кафедрою англійської прикладної лінгвістики факультету гуманітарних наук Університету Печ, Печ (Угорщина)
  • Пряшівським університетом (Словаччина)
  • Кафедрою української філології факультету гуманітарних наук Університету ім. Лоранда Етвеша (Угорщина)
  • Мовною студією «Грамма» (Словаччина)
  • Факультетом центральноєвропейських студій Університету Костянтина Філософа в Нітрі (Словаччина)
  • Університетом ім. Яноша Шейе (Словаччина)
  • Національним педагогічним університетом імені М.П. Драгоманова
  • Львівським національним університетом імені Івана Франка
  • Київським національним університетом імені Тараса Шевченка
  • Ужгородським національним університетом
YouTube player

Підрозділи кафедри філології: