Освітня дипломатія як інструмент розвитку українсько-угорських відносин через освіту
6 листопада 2025 року в рамках міжнародного освітнього марафону «Освіта без кордонів», організованого Інститутом освітніх ініціатив за сприяння Департаменту освіти і науки Львівської ОДА, ГО «Інститут освітніх ініціатив», ТОВ «Українська дистанційна школа» та Інституту кібербезпеки та аналітики, відбулася онлайн-зустріч з Маріанною Марусинець, кандидаткою філологічних наук, доценткою кафедри історії та суспільних дисциплін, старшою дослідницею Науково-дослідного центру імені Тиводора Легоцького Закарпатського угорського університету імені Ф. Ракоці II.
Під час марафону пані Маріанна провела лекцію на тему: «Освітня дипломатія як інструмент розвитку українсько-угорських відносин через освіту», у межах якої вона розповіла про типи закладів освіти Угорщини,які подібні до системи країн Європейського Союзу та України, але водночас мають свої особливості.
До марафону доєдналися й українські педагоги, які здійснюють професійну діяльність за кордоном та освітяни з України.
Захід є волонтерським проєктом, мета якого – створити міжнародний простір для обміну знаннями, підтримки українських педагогів за кордоном та розвитку глобальної освітньої спільноти.
Крім того, пані Маріанна докладно зупинилася на темах збереження національної ідентичності українців в Угорщині та про угорську національну меншину, яка так само є спадкоємцем культури, освіти, традицій Угорщини в Закарпатті.
Зустріч відбулася в теплій атмосфері живого діалогу, під час якої учасники марафону мали змогу поставити запитання, обговорити сучасний стан та участь міністерств у розвитку освіти, збагатили свій досвід про угорську систему освіти та турботу Угорщини про національні меншини.
Наприкінці заходу організатори подякували спікерці за змістовну лекцію, цікаві приклади з практики та професійні поради для освітян, підкресливши важливість подібних зустрічей для популяризації освіти та інтеграції в європейський освітній простір.
-
Ця стаття також доступна наступними мовами
Magyar


