Викладачі Університету Ракоці долучилися до роботи Національної конференції з педагогічних наук
З 13 по 15 листопада 2025 року в угорському місті Сегед відбулася Національна конференція з педагогічних наук, яка є найважливішим щорічним професійним форумом Угорщини в галузі педагогічної освіти та педагогічних досліджень. Авторитет заходу підсилювала участь лауреатки Нобелівської премії, дослідниці Каталін Каріко, яка поділилася думками про стан освіти та можливості її розвитку. У науковому форумі брали участь і викладачі Закарпатського угорського університету імені Ференца Ракоці ІІ – Каталін Поллої та Вікторія Ланці, які зайняли активну позицію в роботі конференції, взявши на себе одразу кілька важливих завдань.
Керівниця Науково-дослідного центру імені Тіводора Легоцькі, доцентка кафедри педагогіки, психології, початкової та дошкільної освіти, а також управління закладом освіти Закарпатського угорського університету імені Ференца Ракоці ІІ Каталін Поллої стала головою наукового семінару «Шляхи розвитку освіти та можливості угорської національної меншини у Центрально-Східній Європі», на якому розглядалися питання освіти, мобільності та успішності здобувачів – представників угорської національної меншини в різних регіонах Карпатського басейну. У межах семінару вона виступила з доповіддю на тему «Соціодемографічні аспекти оцінки компетентності на Закарпатті». У своєму виступі доповідачка представила результати дослідження, проведеного Закарпатським угорським університетом імені Ференца Ракоці ІІ. Аналіз ґрунтувався на даних вимірювання цифрових компетенцій в закладах освіти Закарпаття з угорською мовою навчання та охоплював вивчення взаємозв’язків між успішністю учнів, атмосферою в родині й соціодемографічними особливостями.
Каталін Поллої провела ще одну доповідь на тему «Видатні досягнення за межами кордону? Результати викладачів у сфері вищої освіти в Карпатському басейні». Дослідження аналізувало результати та міжнародне визнання викладачів закладів вищої освіти з угорською мовою викладання, з особливим акцентом на заклади, що функціонують за межами Угорщини. У дослідженні також брали активну участь викладачі Закарпатського угорського університету імені Ференца Ракоці ІІ, тому отримані результати мають безпосереднє значення для фахової спільноти університету. Проєкт реалізовувався спільно з дослідниками освітньої проблематики Дебреценського університету та дослідницькою групою Центру досліджень і розвитку вищої освіти, що сприяло подальшому зміцненню професійної співпраці між цими установами.
Доцентка кафедри педагогіки, психології, початкової та дошкільної освіти, а також управління закладом освіти Закарпатського угорського університету імені Ференца Ракоці ІІ Вікторія Ланці поділилася з учасниками конференції результатами свого дослідження на тему «Педагогічні компетентності та відданість професії серед закарпатських учителів-кандидатів із числа національних меншин». Науковиця провела паралелі між рівнем педагогічної компетентності та мотивацією студентів-педагогів щодо вибору професії й бажанням залишитися в ній.
Наступного року міжнародний форум з педагогічних наук відбудеться в місті Егер.
-
Ця стаття також доступна наступними мовами
Magyar



