Викладачі та студенти кафедри історії та суспільних дисциплін долучилися до міжнародної конференції

25–26 листопада 2025 року Закарпатський угорський університет імені Ференца Ракоці II став майданчиком реалізації заключного етапу проєкту HUSKROUA Language APL «Подолання мовних бар’єрів у громадському житті прикордонних регіонів».

У міжнародній міждисциплінарній науковій конференції брали участь викладачі кафедри історії та суспільних дисциплін Університету Ракоці.

Конференція, організована Навчально-дослідницьким центром імені Годинка Антонія та Університетом Ракоці, була присвячена питанням багатомовності, дотриманню та забезпеченню мовних прав і мовної доступності.

Викладачі кафедри історії та суспільних дисциплін поділилися своїми дослідженнями та брали участь у роботі різних секцій. Федір Молнар на прикладі Ужгородського комітату (1849–1850 рр.) проаналізував нормативно-правове забезпечення рівності прав національних меншин, зокрема право на використання рідної мови.

Барнабаш Кейс (спільно з Маргарітою Кейс) у доповіді «Прояви багатомовності в угорському фольклорі на Закарпатті» дослідив взаємозв’язок усної народної творчості та формування мовних явищ.

Корнелія Гіреш-Ласлов поділилася результатами своїх досліджень у доповіді «Мовна доступність та багатомовність у суспільному житті Закарпаття: проєкт Language APL».

Наталія Вароді у своїй англомовній доповіді представила найефективніші методи вивчення мов, які застосовуються на курсах мовної безбар’єрності імені Іштвана Ковтюка.

На престижному заході свої роботи представили й двоє випускників університету, які отримали ступінь магістра за спеціальністю «історія». Аннамарія Асталош на прикладі архівних матеріалів відділу реєстрації актів цивільного стану повіту Тісауйлак проаналізувала лексику, що використовувалася для внесення записів до книг цивільних шлюбів у 1895–1918 роках. Інгрід Леврінц дослідила взаємозв’язок між усуненням мовних бар’єрів та процесом децентралізації в Україні.

Особливо відрадно, що на конференції брали участь студенти освітньо-кваліфікаційного рівня «магістр» за освітньою програмою «Історія та археологія». Здобувачі вищої освіти мали змогу не лише поглибити знання з історії, а й удосконалити професійні компетенції з іноземної мови, прослухавши лекції англійською мовою – важливий та невід’ємний компонент освітньої програми.

Конференція стала чудовою нагодою для викладачів і студентів кафедри історії та суспільних дисциплін представити свої наукові досягнення на міжнародному рівні. Користуючись цією можливістю, висловлюємо щиру подяку організаторам за професійну підтримку та надану можливість брати активну участь у заході.

Кафедра історії та суспільних дисциплін

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar