В Університеті Ракоці заклади-партнери обговорили низку важливих питань
За ініціативи Всеукраїнської асоціації багатодітних сімей (ВАБС) розпочалася реалізація проєкту «Підтримка інклюзивного навчального середовища: стратегії підтримки студентів, які виховують дітей, в умовах навчання у вищих навчальних закладах». У проєкті беруть участь Реформатський університет імені Гашпара Каролі, Університет імені Яноша Шейє, Трансільванський угорський університет «Sapientia» та Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ. Чергова робоча зустріч партнерів у межах проєкту відбулася 6–7 жовтня в Університеті Ракоці.
На відкритті заходу 6 жовтня учасників привітав доцент англійського відділення кафедри філології Василь Сіладі.
З вітальним словом також виступив заступник завідувача кафедри історії та соціальних дисциплін, директор Гуртожитку імені Ференца Келчеї Федір Молнар.
Слід відзначити, що до участі в заході долучилися представники студентської спільноти гуртожитку.
Після вступних промов координатор проєкту від ВАБС Левенте Ковач поділився історією зародження ініціативи:
«Два роки тому ВАБС у рамках програми Еразмус+ отримала грант на проведення моніторингу становища студентів, які здобувають вищу освіту та мають дітей. Це європейський проєкт, тому в рамках міжнародної співпраці ми вивчаємо основні тенденції, характерні для студентів, які вирішили поєднати навчання з вихованням дітей»,
– підкреслив він.
Далі слово взяли доцентки Реформатського університету імені Гашпара Каролі Єва Старай Кезді та Жофія Дрєнговська, які представили результати досліджень, проведених на базі їхнього навчального закладу.
У своїх доповідях вони звернули увагу на те, що дослідження проводилися у формі фокус-групових дискусій. Такий підхід дав змогу глибше оцінити ситуацію та визначити потреби студентів, які поєднують навчання з сімейними обов’язками.
Тим часом доцентки Агнеш-Рожа Шанта та д-р Емеше-Емьовке Товт-Батізан із Трансільванського угорського університету «Sapientia» презентували результати власного дослідження. Вони акцентували на тому, що в їхньому закладі відсутня заочна форма навчання, а переважна більшість студентів належить до молодшої вікової групи. Водночас роль сім’ї для цих студентів є надзвичайно важливою: пріоритетами для них є створення міцних стосунків, одруження та народження трьох і більше дітей.
Доцентка Університету імені Яноша Шейє Ріта Гегедюш виступила з доповіддю, у якій представила результати опитування молодих матерів та матерів середнього віку. Вона зазначила, що основними проблемами студентів, які перебувають у шлюбі, залишаються питання організації догляду за дітьми під час занять, а також труднощі, пов’язані з пропусками навчання у разі хвороби дитини.
Про виклики, з якими стикаються здобувачі освітнього ступеня магістра, що мають сім’ї, розповіла керівниця Науково-дослідного центру імені Антоні Годинки Закарпатського угорського університету імені Ференца Ракоці ІІ Корнелія Гіреш-Ласлов. У своєму виступі дослідниця акцентувала увагу на тому, що на Закарпатті проживає більш консервативне покоління, для якого сімейні цінності є пріоритетом. Молоді матері, які виховують дітей, не змушені обирати між материнством та навчанням, оскільки можуть розраховувати на допомогу своїх батьків. На завершення доповіді вона зауважила, що повномасштабне вторгнення Росії в Україну призвело до порушення системи родинних цінностей та розпаду сімей, що суттєво загострило соціальну ситуацію в регіоні.
Після презентації результатів проведеної науково-дослідної роботи відбулося нарада з партнерами, на якій обговорювалися актуальні питання.
7 жовтня учасники семінару відвідали екскурсію, під час якої ознайомилися з Університетом Ракоці та визначними пам’ятками міста Берегове.
Аніта Курмай