Про участь у програмі міжнародного стажування у сфері обліку та управління фінансами транснаціональних корпорацій в Індії

У період 20 жовтня – 2 грудня 2025 року викладачі кафедри обліку і аудиту УР пройшли спільне стажування в Індії разом з колегами з Національного університету біоресурсів і природокористування України в рамках чинного договору про співпрацю між закладами. Програма була спрямована на розвиток професійних компетентностей у сфері обліку та управління фінансами транснаціональних корпорацій в контексті глобалізації. Отримані результати сприятимуть удосконаленню змісту освітніх програм і посиленню науково-освітньої співпраці між університетами.

Міжнародна академічна мобільність залишається одним із пріоритетних напрямів розвитку кожної кафедри, яка є «наріжним каменем закладу вищої освіти», адже вона забезпечує інтеграцію, формує необхідні зв’язки з кращими світовими практиками у навчальному процесі та сприяє підготовці фахівців нового покоління. У рамках цієї діяльності у стажуванні в м. Лакхнау (Індія), організованому за підтримки проф. Панкаджа СРІВАСТАВИ (FAI, Індія), брали участь д.е.н., професор Ніна ПОЙДА-НОСИК (Закарпатський угорський університет імені Ференца Ракоці ІІ) та д.е.н., професор Наталія ВДОВЕНКО (Національний університет біоресурсів і природокористування України), які приділяють особливу увагу розвитку міжнародної академічної мобільності як перспективного напряму підготовки висококваліфікованих фахівців у сфері фінансів та міжнародної економіки.

Особливу увагу протягом стажування було зосереджено на формуванні та вдосконаленні професійних компетентностей науково-педагогічних працівників, адже саме їхній рівень фахової підготовки визначає якість освітнього процесу та конкурентоспроможність студентів на міжнародному ринку праці.

Учасники отримали змогу інтегрувати новітні теоретичні й практичні розробки у зміст навчальних дисциплін, оновити підходи до проведення лекційних і практичних занять, а також зміцнити науково-дослідну складову кафедр через застосування міжнародних методичних підходів і кейс-аналізу.

Д.е.н, професор Ніна ПОЙДА-НОСИК є гарантом освітніх програм «Фінансова безпека» та «Фінансовий захист», які реалізуються при підготовці фахівців першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» в Університеті Ракоці (м. Берегове). Д.е.н, професор Наталія ВДОВЕНКО є гарантом освітньо-професійної програма підготовки фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань С «Соціальні науки, журналістика та інформація» за спеціальністю С1 «Економіка та міжнародні економічні відносини (за спеціалізаціями)» (ОПП «Міжнародна економіка»).

Дистанційну участь у програмі стажування від Університету Ракоці також прийняли д.е.н., проф. Бачо Р.Й. – гарант ОП «Облік і оподаткування» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Облік і оподаткування», та д.е.н., доц. Макарович В.К. – гарант ОП «Міжнародний облік і оподаткування» другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності «Облік і оподаткування».

Міжнародна академічна мобільність відіграє провідну роль у формуванні професійних компетентностей науково-педагогічних працівників, сприяючи їхньому залученню до глобального освітнього та наукового простору. Саме участь у міжнародних стажуваннях, академічних обмінах та освітніх програмах дозволяє опановувати сучасні методики навчання, переймати найкращі світові практики дослідницької діяльності та поглиблювати фаховість у сфері економіки й фінансів, а також реалізовувати основні положення договору про співробітництво та організації взаємовідносин між Національним університетом біоресурсів і природокористування України та Закарпатським угорським університетом імені Ференца Ракоці ІІ від 26.03.2025 року.

Завдяки безпосередній взаємодії з іноземними освітніми інституціями та професійними спільнотами формується здатність критично оцінювати тенденції глобального розвитку, інтегрувати інноваційні підходи в освітній процес і посилювати конкурентоспроможність університетських освітніх програм.

Програма стажування була орієнтована на вивчення сучасних підходів до трансформації фінансово-бізнесових моделей транснаціональних корпорацій під впливом глобалізаційних процесів; впливу міжнародних фінансових інституцій зокрема МВФ, Світового банку, СОТ, на діяльність міжнародного корпоративного сектору; конкурентних стратегій ТНК у Європейському Союзі, США та країнах Азійсько-Тихоокеанського регіону; сучасних методів формування фінансових стратегій у середовищі високої волатильності світових ринків; підходів до запобігання офшоризації та підвищення прозорості трансфертного ціноутворення відповідно до рекомендацій ОЕСР; управління інвестиційними потоками ТНК із застосуванням високотехнологічних фінансових рішень; гармонізації міжнародних стандартів обліку IFRS та GAAP, корпоративного аудиту та внутрішнього контролю; використання цифрових технологій, штучного інтелекту, аналітики даних у системах обліку.

Наукова та академічна мобільність створює умови для опанування нових цифрових інструментів, управлінських технологій та сучасних методів аналітичної обробки інформації, що є необхідним у підготовці фахівців для глобального ринку праці. Участь в у міжнародних програмах забезпечує поглиблення розуміння міжнародних стандартів фінансової звітності, корпоративного управління та регуляторних вимог світових інституцій. Це, своєю чергою, сприяє модернізації змісту навчальних дисциплін та адаптації освітнього процесу до актуальних викликів міжнародної економіки.

Водночас міжнародна академічна мобільність посилює науково-дослідний потенціал кафедри, надаючи можливість реалізовувати спільні дослідницькі проєкти, брати участь у міжнародних конференціях, розширювати академічні партнерства та впроваджувати міждисциплінарні підходи в дослідженнях.

Здобуті в рамках мобільності знання та досвід будуть інтегровані в освітні програми «Фінансовий захист», «Фінансова безпека» та «Міжнародна економіка», забезпечуючи їхню відповідність міжнародним стандартам і сучасним вимогам бізнес-середовища.

Висловлюємо вдячність організаторам стажування та відзначаємо його значну роль у професійному зростанні викладачів, підвищенні якості освітніх послуг і зміцненні наукового потенціалу партнерських закладів.

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar
  • English