Гостьова лекція для здобувачів вищої освіти на тему: «Інклюзивна освіта як умова соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами»

Гостьова лекція, проведена Білан Валентиною Андріївною, кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри педагогіки, психології, початкової, дошкільної освіти та управління закладами освіти Закарпатського угорського університету імені Ференца Ракоці II, відбулася в рамках програми внутрішньої академічної мобільності для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня спеціальності А2 «Дошкільна освіта» Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини.

У ході лекції було висвітлено концептуальні засади впровадження інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, окреслено особливості формування сприятливого освітнього середовища, а також проаналізовано ефективні методики соціальної адаптації дітей з особливими освітніми потребами. Особливу увагу лекторка приділила важливості міждисциплінарної взаємодії педагогів, психологів і батьків як ключової умови забезпечення всебічного розвитку кожної дитини.

Здобувачі освіти активно проявляли зацікавленість у темі, долучалися до дискусії, ставили змістовні запитання та висловлювали власні міркування щодо актуальних проблем і перспектив розвитку інклюзивної освіти в Україні.

Підсумковим етапом заняття стала освітня інтерактивна гра на платформі «Kahoot», що дала змогу оцінити рівень засвоєння матеріалу та водночас сприяла формуванню позитивної навчальної мотивації студентів.

Проведення подібних лекцій сприяє поглибленню професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, формує у них цілісне бачення специфіки роботи з дітьми, які потребують додаткової психолого-педагогічної підтримки, та сприяє утвердженню інклюзивних цінностей у сучасному освітньому просторі.

    Ця стаття також доступна наступними мовами

  • Magyar